The idyllic place provides a environment to relax and reset yourself. It is possible to choose a fitness programs or just enjoy the place and have a calming, relaxing holiday.

With a warm blend of hills, beaches and mountains the Casale Colle della Corte sits within a garden with restorative powers, in a magnificent view of vineyards and sea . The idyllic place provides a environment to relax and reset yourself. It is possible to choose a  fitness programs or just enjoy the place and have a calming, relaxing holiday.

The rooms are have calming colours and they are self-catering to enjoy the organic food that you can find in this beautiful land between Sea and Mountains. A stay in the Casale can be a unforgettable experience.
The lights, the places, the flora, the smells, the food and the wine will accompany you in your Abruzzese holiday.

The closest town is Roseto degli Abruzzi, a seaside resort, located on the Adriatic coast in Abruzzo. Roseto faces the Gran Sasso mountain and togheter with its outlying village of Cologna, is located between the estuaries of the rivers Tordino and Vomano. Roseto degli Abruzzi is an healthy place for people of all ages and it is equipped with everything you need to enjoy your holidays. On the top of the hill is situated the old village of Montepagano with its belfry and dome.

The 15 km of beautiful and sandy beaches, with very thin Caribbean sand, offer low and sandy depths, ideal for safe holidays with children. The beaches are surrounded by a wonderful sea, small pine-woods, a sea front lined with palm-trees, oleanders, rose gardens, equipped beach resorts and, in the distance the mountains of the Gran Sasso range (40 km). Thanks to the large number of hotels and tourist structures is easy to move around and enjoy places that are very interesting from a cultural point of view.

From 1999 every year, thanks o its clean and blue sea, the town of Roseto has been awarded with the blue flag.

In un mix di colline, spiagge e montagne, il Casale Colle della Corte si trova in un giardino di specie locali con una magnifica vista sui vigneti e sul mare. Un luogo idilliaco che offre un ambiente per rilassarsi e riconnetersi con se stessi. È possibile scegliere un programma di fitness o semplicemente godersi il posto e fare una vacanza rilassante. Le camere hanno colori scelti per calmare le tensioni e i miappartamenti sono self-catering per godersi il cibo biologico che si può trovare in questa bella terra tra mare e montagne. Un soggiorno nel Casale può essere un’esperienza indimenticabile. Le luci, i luoghi, la flora, gli odori, il cibo e il vino vi accompagneranno nella vostra vacanza abruzzese.

La cittadina più vicina è Roseto degli Abruzzi una località balneare sull’Adriatico in Abruzzo e che dista circa 30 km da Teramo, 25 da Pescara, 200 da Roma. Si trova di fronte al Gran Sasso, ben visibile e è sorto assieme alla sua frazione Cologna tra le foci dei fiumi Tordino (a nord) e Vomano (a sud). Luogo salubre ed attrezzato per vacanze per tutte le età. Sulla collina troneggia l’antico Borgo di Montepagano con la sua cupola e il suo campanile.

I circa 15 km di belle spiagge sabbiose con sabbia finissima di tipo caraibico presentano fondali bassi e sabbiosi e sono particolarmente sicuri per una vacanza ideale con i bambini. Le spiagge sono attorniata da un mare di splendido colore, da piccole pinete, da un lungomare attrezzato da palme, pini, oleandri e roseti, da molti efficienti lidi, da zone di spiagge libere e dalle montagne del Gran Sasso lontane circa 40 km. Le numerose strutture di Lidi ed alberghiere offrono possibilità di svaghi notevoli oltre alla possibilità di muoversi in un Abruzzo culturale e museale di grande interesse.

Dal 1999 ad oggi, per ogni anno e per il suo mare pulito, alla città di Roseto è stata attribuita la Bandiera Blu.